Sunday, October 30, 2011

MINI PELAMIN TUNANG

Hola again!

hari ni rase ade mood nak menaip...teringat my pelamin for tunang...

I did it together with my sisters and bro in laws..I appreciate their effort and pertolongan..they bagi me gune their house for my tunang day, they set up the pelamin together with me..they make sure everything will ran smooth for my e day..tido lewat etc..and that day memang went very smooth..walaupun hujan rahmat turun dgn lebatnyer selepas I selamat disarungkan cincin..sampai nak tertanggal khemah and all the guest especially family tunang I agak basah tempias hujan sebab angin kuat...lucky they all da habis makan...kelakar pun ade sbb agak kelam kabut time tu tetibe je hujan mencurah..hihihi

To my family, my sister especially..its not easy to run a kenduri..i appreciate every single effort you guys put in..love ya!

Basically i dont spent much for this pelamin..bahan2 i dapat dari sini :

Kayu petak tempat i duduk tu, free ( sorry tak tau nak panggil ape tah..haha!) - ambil from my sister work place
Kain backdrop - also kain extra from my sister langsir
Lampu kelip2 for backdrop - 2 for RM 24- beli di pudu
Flower Pot with Flower  - 2 for RM 120 - beli di Romantika, Ampang( tq sis sbb decokan bunga)
Karpet alas kayu tempat duduk - from my sister collection
Kain satin and organza for decoration - 3 meter for RM 9- beli di ampang normal kedai kain
Small pillow for decoration - 4 for RM ? -cant remember but not more than RM 40 - beli from Mydin( dalam gambar ade 6 bantal, lagi 2 extra tu dari rumah my adik :)

Total up around RM190!wink2..bunga tu je mahal sikit..tp i beli sbb soookaaaa kaler die:)

most of the thing I beli boleh digunekan semula, like the flowers,bantal and lampu tu..So I rase i tak membazir :)

So I guess thats it for my pelamin...and the result as below weeee~~~~~~~



I love my pelamin..its simple n because its our own effort..me my sisters and abg ipar..our own idea and our own touch


and this is me on my E day with my crazyyyyiiessssttt bunch of frens~! love ya too!!

So thats it for now..chiow!

No comments:

Post a Comment