Friday, November 23, 2012

..maafkan ibu sayang..

Semenjak ada anak ni..hati ni cepat sedih...cepat sayu..cepat benar tersentuh..

Semalam amik Afif dari rumah nanny die awal..sebab nak bawak die g cucuk 2 bulan....Afif panggil nanny die Opah..Mase sampai tu saje je suruh husband parking jauh sikit, nak intai tgk tengah buat ape si Afif dengan opahnye ....terperanjatnye hati bile tgk anak kat ruang tamu dengan botol kat mulut die sendal kain..!

Terus bukak pintu die, nasib tak kunci, amik botol tu dan peluk Afif..Botol tu da terkeluar dari mulut Afif..Afif pulak mcam tersengat2 kepala die carik puting tu,,,Sedih sgt tengok..nasib baik jugak puting tu tercabut..Kalau anak aku tersedak susu???tercekik susu??sape nak jawab??!
Yang opahnye dalam bilik air tengah mandi..MANDIII!!!Sangat rase nak meletup mase tu..rase nak menjerit.

Ade sebab aku tersangat marah..ok memang sape2 pun patut marah ( kalau org tak marah anak die org buat camtu org gile! banyak kes mati tersedak susu ok! )memang aku marah, tapi aku tersangat marah pasal bende ni sebab sebelum Afif die jaga, die kate kalau bayi die paling takut tinggalkan bayi time menyusu...Die akan pastikan susu die yang bagi sampai habis baru letak budak..tapi ape yang aku nampak???!!! ape??

Aku masih ingat hari tu..hari pertama aku jumpe die tanye nak tak jaga Afif..die beria2 kate boleh jaga dan berkali2 kate betapa takutnye die dengan kes budak tersedak susu sume tu..BERIYA2!! tAPI APE YANG AKU SAKSIKAN SGT MELULUHKAN HATI AKU..

Sebak dada,,andai kate aku takde tanggungan..aku da berhenti keje jaga Afif..aku lebih rela tak pegang duit daripada anak aku dibiarkan begitu..nasib baik die tak nangis..cume terkulat2 tak berdaya carik puting susu yang tertanggal dari mulutnye.. :(

Aku rase aku gagal jadi ibu yang baik..sebab aku xdpt jaga die..


Afif..

Ibu mintak maaf..Ibu sayangkan Afif..Ibu cintakan Afif..tapi ibu kene kerja sayang..


No comments:

Post a Comment