Tuesday, May 15, 2012

Kisah dramatik disebalik air gule..2x kene minum..Cis!

 Di pagi 8.5.12 - Aku dengan tergesa2 pergi klinik amik darah dan terus minum air gule dengan sangat laju dan bangga sebab boleh abiskan kejap je air gule tu..rase die..mmmm...mcm air yg terlebih gule la..manis..so perit sikit rase tekak tu kan... after that aku tanye nurse tu pukul berapa dtg balik die kate 10.15..aku ckp ok(walaupun dlm ati aku rase tak cukup lagi 2 jam tu sbb patutnye pas 2 jam minum air gule baru amik drh balik )

So aku kelam kabut balik opis, pukul 10.00am aku pergi balik klinik with my office liason officer ( coz after that kami nak g balai jumpe police nak deal tentang safety event yg company aku buat janji with police at 10.30am).

Sampai klinik nurse tadi ckp mase belum time, aku patut datang 10.58am..aku mcm grrr!!!! tadi awk ckp 10.15am?die tunjuk yg die tulis 10.58am tapi samade aku salah dengar atau die baca name org lain punyer timing! cis!

Aku terus keluar and have to make an instance decision to stay and wait or to lambat for the appointment dengan police. And I decided to pergi police station just to know that the police tu asyik suruh kitorang tunggu last2 da pukul 11 and the meeting ended at 12.30.

Mase aku dlm meeting klinik talipon pukul 11.00am ( effective kan dorang keje, lewat 2 miit depa da kol aku hehe) and tanye mane aku and aku ckp aku ade urusan dan die kate 'saya takkan tanggungjawab kalau result awk lari ye'(wekk) sbb aku ckp lgi 15minit aku sampai.

so 15mnt tu jadi 1jam 45mnt okeh!hahaha! aku sampai je kat klinik pukul 12.45 terus masuk bilik dan ckp 'sempat lagi tak?' Nurse tu dengan selamba ckp ' tak sempat dtng lagi hari khamis ( next 2 days ) minum air gule lagi sekali..whatttt!!!!!??? omg...aku melangkah dengan pasrah ..Nurse tu sempat sambung' lepas ni minum lagi sekali lepas minum tak boleh balik tunggu kat sini sampai 2 jam...'   wekkk!!!!mmg ikutkan procedure mereka tak boleh balik sbb nk monitor takut moms to be muntah ke pening ke..dengar cerita some org muntahkan dan tak kasi tau, so bile amik darah result die ok je sedangkan result tu ok sbb die muntah kan...gitule kononye..wallahualam..

MY liason officer say sorry, but  I said that was my decision to jumpe the police pun instead of tunggu kat klinik..huhu..ingatkan cepat abis meeting..ingat kejap je..sekali...hanyuuuuuuuutttt..

So pendek cerita next khamis 10.5.12, aku pergi pagi2 minum air gule, balik opis balik dengan selambernye walaupun nurse da pesan jgn balik..hahahah!( lepas aku minum tu nurse tu ckp jgn g mane2 duduk sini lepas ni ade ceramah..nampak sgt die cam muke aku,..pembuat onar huahuahu!tapi aku tetap balik!aku byk koje okeh!)  aku dtg balik pukul 10.15am untuk amik darah dengan jayanya..tapi second time ni minum air gule sampai tercacak2 bulu roma aku nak menahan sampai 2 jam tu..mgkin mind set tak leh terima sebab 2 kali kene minum air gule..rase nak muntah..bukan rase lagi, lepas amik darah tu mmg aku muntah betul..* tengah tulis ni pun aku rase kembang tekak...*wekkkkkkkkk

So this is how air gule looks like..its taste macam air oren, ade kaler air die, bukan plain putih punyer air gule mcm orang ckp klinik kerajaan bagi..klinik kerajaan lah yg aku g ade kaler ni..oren ok..hikhik...

So here u go ,


Aku berdoa lepas ni kalo aku peknen lagi aku tak nak minum air gule..semuanya gara2 kene minum 2 kali, terus mind set aku ckp air gule ni tak sedap and taste like disaster..huhu

bye sayangsssss2 semuaaa!

No comments:

Post a Comment